Gyors online cégalapítás Magyarországon állampolgárságtól és anyanyelvtől függetlenül
Az év utolsó hónapjaiban a SimpLEGAL csapata azon dolgozott, hogy több, a vállalkozásukat éppen most indító ügyfelünknek a cégalapítás minél egyszerűbb, azaz gyors, kényelmes és mindemellett jogszerű legyen – akár Magyarországról, akár külföldről indítják vállalkozásukat. Ügyfeleink között voltak magyar és nem magyar állampolgárok, start-up alapítók és vállalkozók, akik mind ugyanazt keresték állampolgárságtól és anyanyelvtől függetlenül: egyszerű online cégalapítást Magyarországon.
Miért kihívás a külföldi cégalapítás?
A legnagyobb kérdés: hogyan írja alá az ügyfél a céges iratokat jogszerűen külföldön, ha a papír dokumentumokon a hagyományos kézi aláírások apostille hitelesítése vagy felülhitelesítése és postázás egyszerűen nem opció? Számos ország esetében a papíralapú dokumentumok küldése Magyarországra és az apostille vagy más aláírás-felülhitelesítési forma beszerzése egyszerűen nem megvalósítható a folyamat bonyolultsága és a cégalapítás időkorlátja miatt. Erre kínálunk a magyar ügyvédi piacon egyedülálló megoldást: irodánk által az ügyfeleink részére biztosított minősített elektronikus aláírást a Tresorit eSign rendszerén keresztül. Ez a magyar startup ma már nemzetközi szinten is elismert és a segítségükkel az ügyfeleinknek nem kell saját regisztrált minősített elektronikus aláírással rendelkezniük (amit EU-n kívüli országokban nem is ismernek általában az ügyfelek). A minősített e-aláírás joghatás szempontjából teljesen egyenértékű a kézi aláírással az EU-ban, illetve teljes bizonyító erejű dokumentumokként az így e-aláírt dokumentumokat a magyar cégbíróság is elfogadja többek között cégalapításhoz. Ez az e-aláírás teljes mértékben érvényes az aláíró fizikai helyétől függetlenül, és nem igényel apostille-t vagy egyéb felülhitelesítést, így lehetővé teszi magyar cég bejegyzését a világ bármely pontjáról.
Hogyan működik az irodánk által biztosított minősített e-aláírás?
Mindössze egy mobilalkalmazás (Evrotrust) letöltése szükséges, majd az ügyfél szelfivel és személyi okmányával (például útlevél vagy személyi igazolvány befényképezésével) azonosítja magát. Az ellenőrzés elképesztően gyors – gyakran órákon belül, de legkésőbb egy munkanapon belül átfut. Ez a megoldás nemcsak kényelmes, hanem biztonságos is, és teljesen megfelel az EU-s és magyar jogszabályoknak.
Mi történik, ha belföldön van az ügyfél?
A hagyományos út is működik akár, ha ez egyszerűbb az ügyfelünknek: iratok kinyomtatása, kézi aláírás, postázás. Az elmúlt hónapokban így is alapítottunk cégeket. A lényeg: mindig az ügyfél kényelme az első.
A SimpLEGAL online cégalapítás 4 lépésben tehát így néz ki:
- Online kérdőív kitöltése az új cégről (szükség esetén ügyvédi segítséggel).
Támogatást nyújtunk többek között a cégnév választásban, hogy az új cégnév megfeleljen a magyar cégnyilvántartás szabályainak és kellően megkülönböztethető legyen a már bejegyzett nevektől. - Céges iratok aláírása – e-aláírással vagy kézi aláírással és postázással, ahogy az ügyfélnek kényelmesebb.
- Rövid, kb. 15 perces videóhívás ügyvéddel, ahol azonosítjuk az ügyfelet, és megtörténnek a kötelező pénzmosási törvény szerinti nyilatkozatok.
- Cégbejegyzés beadása – mi intézzük a kérelmet, a cégbíróság bejegyzi, és kész!
Miért választják ügyfeleink a SimpLEGAL-t?
- Gyorsaság: Az e-aláírás és az online folyamatok miatt akár egy nap alatt elindulhat a cégalapítás.
- Kényelem: Nem kell postára menni, nem kell személyesen megjelenni.
- Jogbiztonság: Minden lépés megfelel a magyar és EU-s jogszabályoknak.
- Innováció: A megfelelő elektronikus aláírás biztosítása ilyennel egyébként nem rendelkező ügyfeleknek megfizethető költségekkel teljesen egyedülálló megoldás a magyar ügyvédi piacon.
Minél egyszerűbb és gyorsabb, annál jobb – ez a SimpLEGAL csapatának mottója.
Ha Ön is gyors online cégbejegyzést szeretne külföldről vagy belföldről magyarul, angolul, németül vagy más nyelven, írjon vagy hívjon minket!
Kép generálva mesterséges intelligenciával – Microsoft Copilot